Faura Participa

Preguntes freqüents #FauraParticipa

No em funciona la verificació de residència.

Comprova les següents possibilitats:

  • Has posat el DNI o document amb tots els caràcters junts, incloent la lletra al final?
  • Estàs segur que estàs empadronat en el municipi?
  • Pot ser que hi haja algun problema en el registre d'empadronament amb les teues dades. Per favor confirma que la teua informació de Padró és correcta.
  • Si tot l'anterior no soluciona el problema, contacta amb el teu ajuntament i t'ho resoldran en l'acte.

No estic empadronat per què no puc participar?

El suport i votació de propostes està limitat a la gent empadronada en el municipi, ja que es tracta de prendre decisions que afectaran als quals viuen en ell, i per tant ens sembla que són ells els que han de prendre la decisió final. És cert que hi ha persones que no estan empadronades i que així i tot els poden afectar aqueixes decisions, però el Padró és el cens més ampli del que disposem que ens permet que el procés de participació siga segur i arribem al màxim possible de persones. No obstant açò, sí que és possible participar encara que no s'estiga empadronat. La secció de debats està oberta a tothom, i també és possible llançar una proposta, o comentar les propostes existents sense necessitat d'estar empadronat. Només la decisió sobre les propostes estan limitades a la gent empadronada.

 

Per a què serveix verificar el meu compte?

Per a usar la web necessitem un compte d'usuari, que podrà fer més o menys coses segons estiga més o menys verificada:

Si ens registrem en la web amb el nostre correu electrònic i no donem cap dada més (no fem el procés de verificació de residència) podrem:

  •  Participar en debats
  •  Crear propostes

Si després de registrar-nos realitzem la verificació (a través de la web consisteix a verificar la residència i donar un mòbil perquè ens envien un codi de confirmació; veure informació detallada del procés en la secció "Com cree i verifique el meu compte?" serà possible:

  •  Participar en debats
  •  Crear propostes
  •  Recolzar propostes

 

Com cree i verifique el meu compte?

El primer és crear un compte bàsic. Per a açò fem clic en l'enllaç Registrar-se i emplenem les dades que ens demanen. És un requisit marcar la casella d'acceptació de les condicions d'ús. En crear un compte ens arribarà un correu electrònic a l'adreça que hàgem especificat, i haurem de fer clic en l'enllaç que conté (l'enllaç que posa "Confirmar el meu compte") per a acabar de crear el compte.

Una vegada creada el compte bàsic, i després d'entrar amb el nostre correu i contrasenya, el sistema ens donarà l'opció de realitzar una verificació de la mateixa. Fem clic en l'enllaç "El meu compte" de la part superior dreta, i després en el botó "Verificar el meu compte". El primer que se'ns demanarà és que introduïm les nostres dades de residència, per a verificar que estem empadronats en el municipi (és important introduir el nombre de document amb la lletra; i marcar la casella d'acceptació d'accés al Padró). Si les dades són correctes, se'ns demanarà un telèfon mòbil per a manar-nos un codi de confirmació, que introduirem en la següent pàgina que se'ns presente. Aquest mòbil no s'utilitzarà per a contactar-nos ni per a enviar-nos gens en cap moment, només és una mesura de seguretat. Una vegada introduït correctament el codi de confirmació, el nostre compte ens permetrà recolzar propostes.

 

Com puc enviar una proposta a l'Ajuntament? Puc enviar-vos directament la meua proposta a algun dels correus electrònic que apareixen en la web de participació?

El camí correcte per a fer una proposta és afegir-la un mateix directament en la web de participació dins de la secció "Propostes" (per a açò és necessari primer crear un compte fent clic en l'enllaç "Registrar-se", i una vegada creada, fer clic en el botó "Crear proposta" de la secció "Propostes").

 

Hi ha moltes propostes semblants, no es podrien unificar?

En breu implementarem una nova funcionalitat de la web que permetrà marcar propostes similars com a tals, i que es mostren en visualitzar qualsevol d'elles. D'aquesta forma la gent podrà decidir quin d'elles recolzar després de comparar-les, i ajudarà al fet que no es dispersen tant els suports i no es repetisquen tant les mateixes propostes. També implementarem un sistema que quan creiem la nostra proposta ens mostrarà propostes similars, per si la idea que volem llançar ja existira en el portal de participació.

Sobre la possibilitat d'unificar propostes, la qual cosa poden semblar xicotetes diferències entre dues propostes similars, poden marcar grans diferències a l'hora de fer-les realitat. Per açò hi ha persones que poden voler recolzar una d'elles i no altres. És per açò que hem de respectar els suports particulars que haja donat la gent, i no unificar les propostes. Açò és independent que els autors de les propostes vulguen unir-les. Una vegada les propostes estan rebent suports passen a ser tant de la gent que les recolza com dels seus autors.

 

M'he oblidat de la meua contrasenya o no em funciona què puc fer?

Pots fer "sol·licitar una nova contrasenya" perquè se t'envie una nova contrasenya al teu correu electrònic.

Si l'anterior solució no funciona, contacta amb el teu ajuntament.

 

No aconseguisc crear el meu compte correctament.

Revisa per favor la secció "No em funciona la verificació de residència", per si el problema estiguera en aqueix pas, que sol ser el problema més freqüent.

Si no s'ha solucionat, revisa la secció "Com cree i verifique el meu compte", per a assegurar-te que estàs seguint els passos adequadament.

 

Com puc canviar el meu correu electrònic, el meu nom d'usuari, la meua contrasenya, donar-me de baixa o activar/desactivar les notificacions que m'arriben al correu electrònic?

Fes clic en l'enllaç "Entrar", introdueix el teu correu electrònic i la teua contrasenya, i prem el botó "Entrar". Una vegada fet açò, fes clic en l'enllaç "El meu compte" on trobaràs totes les opcions que et permetran canviar el teu correu electrònic, nom d'usuari, contrasenya, donar-te de baixa o activar/desactivar les notificacions. Una vegada realitzat el canvi adequat assegura't de fer clic en el botó "Guardar canvis".